Information om de forskellige hold og general information

Plaskehold 
Far/mor og barn 2-3 år
                           

Her skal vi lære at blive fortrolig med vandet gennem leg og øvelser sammen med din mor eller far. Du vil lære at få hovedet under vand, flyde og dykke. Vi begynder på de basale svømme-teknikker, såsom dykning og flyde, samt de indledende øvelser til crawl og rygcrawl.

Plaskehold
Far/mor og barn

4-5 år 

Vandtilvænning med forskellige øvelser.
Der trænes imod at svømmeren i slutningen af sæsonen kan være alene i vandet for at kunne rykke op på loppeholdet.

 

Loppe
Vandtilvænning 5-7 år


 

Her vil du blive fortrolig med vandet uden far eller mor. På loppeholdet vil du lære de basale svømmeteknikker som at dykke, flyde og blive fortrolig med vandet, så du senere kan rykke op på sælholdet. Senere på sæson vil vi tage fat på de indledende øvelser til crawl og rygcrawl.
Indlæringen vil primært foregå gennem leg.

Reje
Vandtilvænning 7-10 år

Er holdet for dig som endnu ikke er fortrolig med vandet og som ikke har kendskab til teknikken inden for crawl og rygcrawl. Her skal vi lære de basale svømmeteknikker som at dykke, flyde samt crawl og rygcrawl teknikker.
Indlæringen foregår bl.a gennem leg samt crawl- og rygcrawl øvelser – ben og arme.

Sæl
Begynder 6-8 år

Holdet for dig som har gået på loppe/rejeholdet eller har kendskab til teknikken til crawl/rygcrawl fra anden svømmeklub. Her skal vi lære samt udvikle den tekniske kunnen indenfor crawl/rygcrawl, samt de indledende øvelser til butterfly og brystsvømning.

Guldfisk
Begynder
9-11 år

 

Holdet for dig som er for gammel til sælholdet, men som er begynder og gerne vil lære at svømme sammen med andre nybegyndere På holdet er der mulighed for at svømme sammen med jævnaldrende kammerater.
Undervisningen vil primært være den samme som på sælholdet.

Delfin
Let øvede 8-10 år

Her skal vi lære den tekniske kunnen indenfor brystsvømning høj/lav rygsvømning, og butterfly samt vendinger og øvelser til svømmestævner. Forudsætninger for at deltage på holdet – kendskab til crawl/rygcrawl og skal kunne dykke og flyde.
På delfinholdet skal du være bæltefri.

Haj
Øvede 10-12 år

Her skal vi forbedre allerede indlærte færdigheder, frigørelses-greb samt forskellige bjærgningsteknikker. Forudsætninger for at deltage på holdet er, at du skal beherske de basale svømme-teknikker. Holdet hvor det er muligt at få en god motion og styrke kroppen evt. i forbindelse med andre sportsgrene.

Sild
Øvede 12-18 år

Holdet for dem der behersker alle svømmearter og som ønsker intensiv træning og få en god times motion samt styrketræning i vandet.

Ungdom
12-18 år

Holdet for dig ønsker afvekslende indhold. Her vil der foregå forskellige aktiviteter. F.eks. aqua-spinning, vandpolo, basket og intensive svømning.Du er selv med til at bestemme indholdet.

Aqua-Speed

 

På Aqua-Bike holdet bliver du udfordret på en hård cykeltime, som både indeholder længere intervaller, men som også vil have enkelte højintense intervaller undervejs. Timen er for dig, der ønsker at forbedre din kondition og hvor intensiteten er moderat til høj. Aqua-biking er også med til at øge forbrændingen hos udøveren som både skal bruge energi på at cykle samtidig med, at der bruges energi på at holde varmen. Aqua-biking kan dyrkes af alle UANSET alder, størrelse og vægt – og det er dig, der vælger tempo og intensitet alt efter mulighed og ønske. Du kan få sveden til at springe og musklerne til at arbejde for fuld POWER eller du kan langsomt træne krop og muskler op f.eks. efter en skade - du bestemmer!!
Vi lægger mavetræning og arme øvelser ind i timen, så vi får strammet op.
 
Alle kan være med og have stor glæde af at cykle i vandet,
Vandets opdrift gør, at kroppen ikke bliver belastet som ved normal cykling og derfor vil det for mange føles lettere at bruge koppen aktivt.
Aqua-biking er skånsomt for leddene, idet der i vandet er mindre belastning end ved almindelig cykling, da man har fordelen af opdriften i vandet og vandets naturlige modstand.
Alle kan deltage på Auqa-bike holdet og du behøver ikke det store forkromede udstyr for at komme igang. 

Aqua-Bike
 

Aquabiking er cykling på en stationær cykel i vand.
Musklerne styrkes, og konditionen forbedres, uden at du opdager det. Du føler dig ikke overanstrengt og svedig. Aquabiking er en kombination af cykling og vandaerobic. Aquabiking er skånsomt for leddene, idet der i vandet er mindre belastning end ved almindelig cykling, da man har fordelen af opdriften i vandet og vandets naturlige modstand. Aquabiking er også med til at øge forbrændingen hos udøveren som både skal bruge energi på at cykle samtidig med, at der bruges energi på at holde varmen. Aquabiking kan dyrkes af alle UANSET alder, størrelse og vægt – og det er dig, der vælger tempo og intensitet alt efter mulighed og ønske. Du kan få sveden til at springe og musklerne til at arbejde for fuld POWER eller du kan langsomt træne krop og muskler op f.eks. efter en skade - du bestemmer!!
Alle kan være med og have stor glæde at af cykle i vandet.
Vandets opdrift gør, at kroppen ikke bliver belastet som ved normal cykling og derfor vil det for mange føles lettere at bruge koppen aktivt.
Lektionen indeholder også øvelser for overkrop, arme, ryg og skuldre.
 
Som du kan læse ovenover vil Aquabiking kunne være til gavn for rigtig mange i vores kommune, til at styrke hjerte og kondition, som redskab til vægttab, man bestemmer jo selv tempoet. Det anbefales dog, at man ved knæ/rygproblemer starter på Aquabiking i samråd med sin læge eller fysioterapeut.

Aqua-Fitness
Ungdom
fra 14-24 år

Aqua fitness er holdet for dig som vil prøve kræfter med forskelligt udstyr i vand og samtidig forbedre konditionen og muskelstyrken. En aqua fitness time kan bestå af trampoliner, boksehandsker, aqua disks, kettle bells, elastikker, powersticks, plader m.m., og deles ofte op i 3 sekvenser bestående af opvarmning, puls og styrke samt udstrækning.

Motion

Holdet for dig som bare vil svømme for motionens skyld.           
Ønsker du undervisning aftales dette med træneren.

Praktisk information. 
Generelle regler for LSI-Svømmeklubben. 

  • Der vil være en fra bestyrelsen tilstede den første uge i sæsonen på alle børnehold.
  • Der vil være hjælpetræner tilknyttet alle børneholdene.
  • Der vil være adgang for forældre i svømmehallen første svømmedag.
  • Der er kun adgang for forældre i svømmehallen på ”kigge-på-dage”, information udleveres af træneren eller efter aftale med træneren.
  • Det er ikke tilladt at opholde sig i kontoret.
  • Der er kun adgang for herrer i drengeomklædningen
  • Der er kun adgang for damer i pigeomklædningen
  • Du må ikke løbe i svømmehallen samt i omklædnings- og baderum.
  • Du må ikke færdes i svømmehal, omklædning og kontor med udendørs sko.
  • Du må ikke medbringe flasker af glas i omklædning eller svømmehal.
  • Der er rygning forbudt på hele skolens område.
  • Der er kun adgang til at svømme, når du har gennemgået en grundig afvaskning med sæbe. Gælder alle hold.
 
Vi byder dig velkommen og håber du må få en god sæson. Har du problemer eller spørgsmål er du selvfølgelig altid velkommen til at kontakte din træner eller hjælpetræner som meget gerne vil hjælpe dig. Du er også velkommen til at kontakte bestyrelsen pr
e-mail, brev eller telefon.
 
LSI-Svømmeklubben forventer at forældre og børn er enige om at i LSI-Svømmeklubben skal man lære at svømme samtidig med, at det er sjovt at gå til svømning.
 
LSI-Svømmeklubben accepterer ikke mobning – dette kan medføre udmelding af svømmeklubben.
 
Alle trænere er uddannede svømmeinstruktører gennem DGI eller i gang med uddannelse.
Alle hjælpetrænere gennemgår en hjælpeinstruktøruddannelse gennem DGI.
 
Alle vores trænere og hjælpetrænere over 16 år gennemgår en årligt bassinprøve og et førstehjælpekursus.
 
Vi forventer på børneholdene:
Forældre bakker op omkring undervisningen og indgår i positiv dialog med bestyrelsen/trænere til udvikling af foreningen og bidrager til løsning af eventuelle problemer og uoverensstemmelser.
Svømmeren udviser vilje og engagement til at modtage undervisning og den enkelte bidrager til en positiv ånd på holdet.
 

Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de gemmer også information om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til trafikmåling og optimering af sidens indhold. Du kan forsætte med at bruge vores side som altid, hvis du accepterer at vi bruger cookies.
Du kan læse mere om cookies her
Ledøje-Smørum Svømmeklub | Svømmehallen Boesagerskolen 78 | 2765 Smørum | Tlf.: 20 83 99 11 | e-mail: postmaster@lsi-swim.dk